Pagina's

zondag 8 mei 2016

Minion hoesje schoolbeker

Mijn zoon heeft al een lange tijd dezelfde schoolbeker. Het leek mij leuk hem eens op te leuken met een gehaakt hoesje, oftewel een cozy. Het patroon bedacht ik zelf en deel ik hieronder. Het patroon past op een standaard schoolbeker. Mijn zoon heeft er een van het merk Mepal. 


Steken:
hv: halve vaste
v: vaste
mr: magische ring
lijf: 
Begin met blauw
1)  Haak een ketting van 18 losse. Maak er een ring van door te sluiten met een hv
2 t/m 5) 48 v
6) Wissel naar de kleur geel. 48 v
7 t/m 21) 48 v
22) 47 v, sluit af met een hv. 
Hecht af.
Oog:
Begin met wit en haak een mr en haak 6 vaste in de ring
1) 2 v in elke v (12)
2) 2 v in elke 2e v (18)
3) 2 v in elke 3e v (24)
4) 2 v in elke 4e v (30)
5) Wissel naar grijs, Haak 2 v in elke 5e v (36)
6) 2 v in elke 6e v (42)
Sluit af met een hv. 

Pupil:
Haak met zwart een mr en haak 6 vaste in de ring. Haak 2 v in elke v (12). Sluit met een hv en hecht af. Bevestig de pupil op het oog. 

Naai het oog op het lijf. Borduur een mond met zwart katoen. Borduur als knoopjes twee kruisjes op het lijf. Maak de haren van restjes zwart katoen. 

Het is een heel simpel patroon en ik ben ook echt niet de eerste die dit bedenkt. Mocht je ook een cozy voor een schoolbeker maken zou ik het leuk vinden als je linkt naar mijn blog!

Veel pezier ermee!

Groetjes Ellen

0 lieve reacties: